Quentin 2015 (4): Przebudzenie

Scenariusz Macieja Sochy do Advanced Dungeons and Dragons – link.

Przygoda o współczesnych studentach, badających ruiny klasztoru templariuszy.

Spoilery grube i nieprzyjemne.

Moje doświadczenia z erpegami pokazują, że nie można dać graczom postaci współczesnych ludzi i spodziewać się, że będą zachowywać się jak postacie z D&D. Prędzej czy później ktoś zadzwoni na policję albo dostanie traumy, zamiast bohatersko tłuc się z k3 goblinami.

Uważam też za dobrą praktykę umieszczanie w scenariuszach wielu istotnych wyborów dla graczy i nie wprowadzanie walk nie do uniknięcia, które są ponad siły bohaterów. Cenię sobie też konsekwentne budowanie nastroju i fabuły.

No więc w Przebudzeniu:

  • wykładowca archeologii dowiaduje się o historii templariuszy od miejscowych w pubie
  • istnieje założenie, że znalezione uzbrojenie templariuszy BG-studenci archeologii wezmą ze sobą, żeby się nim naparzać
  • informacji o ekspedycji w podziemia można się dowiedzieć z książki przygodowej
  • studenci archeologii odkrywają ciało księdza i autor sugeruje, że mogą sprzedać jego kosztowności
  • do porządku dziennego przechodzi się nad spotkaniem zamrożonego w czasie księdza z XIV w.
  • ani razu nie brane jest pod uwagę wezwanie władz, wojska czy choćby psychiatry

a to wszystko w Dan Brownowskich klimatach Wielkiej Tajemnicy Templariuszy.

Szaleństwo.

Fantastyczne szaleństwo.

Scenariusz jest pełen elementów, które można by skreślić jako złe – ale które tutaj łączą się w wyjątkową, obiecującą mnóstwo radochy całość. Jest krótki – oceniam go na dwie godziny gry. Myślę, że warto poświęcić te dwie godziny na Przebudzenie – koniecznie z dobrymi znajomymi, z którymi rozegraliście wiele ambitnych sesji. Żeby z pełną powagą opisywać, jak proboszcz miejscowej parafii bez żadnych wyjaśnień rozkłada się Rejtanem w wejściu do korytarza w ruinach. Żeby odegrać średniowiecznego inkwizytora, który zbywa wszystkie pytania i mówi BG, że chce im pomóc, maniakalnie chichocząc i zacierając ręce. Żeby, kiedy gracze odgrywając studentów zaczną podziwiać starożytną architekturę, z kamienną twarzą zasugerować, że jeśli wysadzą ją trotylem, może znajdą tajne przejście.

Nie mam pojęcia, co wyjdzie z takiej sesji – i to jest piękne. Ale jestem przekonany, że wszyscy będą się świetnie bawić.

Advertisements
This entry was posted in rpg and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Quentin 2015 (4): Przebudzenie

  1. Pingback: Quentin 2015: Przebudzenie | Plany i plotki

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s